FAQ
Produkt
Hvem passer disse produktene for?
Dette er produkter som passer perfekt for deg som ønsker bedre helse, eller for deg som trener – enten du er nybegynner, mosjonist, treningsentusiast eller toppidrettsutøver.
Kan disse brukes av menn og kvinner?
Alle våre produkter er unisex. Det kan brukes av alle.
Når vil dere få inn mer på lager?
Vi jobber konstant med å ha nok produkter på lager. Grunnet høy pågang, hender det at noen av våre produkter selges ut. Følg med på produktsiden for forhåndsbestilling, eller forventet lagerdato.
Hvorfor er det forskjellig garanti på produktene?
Det er forskjellig garanti på produktene fordi de har ulike egenskaper. VO₂-masken krever litt lengre brukstid før du merker resultater.
Derfor har vi i EliteGear valgt å tilby en utvidet garanti på akkurat dette produktet.
Vi tilbyr 30 dagers fornøydgaranti på alle produkter, og 60 dager på VO₂-masken, siden den krever litt lengre brukstid for å oppleve full effekt.
Frakt & Levering
Hva er leveringstiden deres?
Vi leverer gratis i hele Norge. Leveringstid er vanligvis fra 10 - 16 dager. Forsinkelser kan forekomme. Du vil få tilsendt sporings nummer på mail, så fort pakken er sendt fra lager.
Hvordan sporer jeg bestillingen min?
Det er enkelt! Når bestillingen din er sendt fra lager, vil du motta en e-post med sporingslenken din. Da kan du følge bestillingen din, til den er levert. Du kan også laste ned Shop appen og følge pakken din og få vite om pakken klargjøres på lageret vårt.
Hva er en forhåndsbestilling?
Forhåndsbestillinger betyr at du bestiller produktet før vi har fått det inn igjen på lager.
Produktet er altså på vei til vårt lager, og ikke klar for å leveres umiddelbart. Velger du å plassere en forhåndsbestilling, sikrer du deg produktet men må beregne en lengre leveringstid.
På produktsiden når du plasserer en forhåndsbestilling, vil estimert sendingsdato være oppgitt. Så snart produktet er på lager igjen, vil vi sende ut din forhåndsbestilling.
Retur
Retur betingelser
Retur og Refusjon
1. Kan din bestilling returneres?
Vi stiller visse krav for godkjenning av returer. Sørg for at ALLE vilkår er oppfylt, hvis ikke vil du risikere at returen din ikke godkjennes og at du ikke får kjøpesummen tilbake.
Et produkt som returneres må være i samme stand som da det ble kjøpt. Vi kan ikke ta i mot produkter som bærer preg av utstrakt bruk, eller har synlige skader.
Du kan returnere varen i 14 dager etter at den ble levert.
Vi ønsker at du tar vare på emballasjen og returnerer denne også.
Kjøper må selv dekke retur frakten.
Er disse 3 punktene oppfylt, kan du kontakte oss for å melde din retur.
2. Meld ifra til oss
For å sende en bestilling i retur til oss, starter du med å sende oss en e-post på : Kundeservice@elitegear.no for å melde i fra om at du ønsker å returnere din ordre. Dersom du ikke melder i fra om retur, vil vi ikke ta denne i mot. Inkluder ditt navn og ordrenr. Vi ønsker gjerne også å høre hvorfor du ønsker å returnere. Dette gjør at vi kan forbedre oss.
3. Fyll ut angrerettskjema
Angrerettsskjemaet fylles ut og legges ved i returen din. Dokumentet lastes ned via lenken nedenfor og printes ut. Deretter fyller du ut detaljene og legger det ved retur sendingen din. (Har du ikke printer, kan du også sende oss dette utfylt digitalt på e-post).
Angreretten gir deg 14 dagers ubetinget angrerett. Du finner angrettskjema her.
4. Send bestilling i retur!
Når alle tidligere steg er gjort, og du har fått bekreftelse fra oss på e-post - kan du sende din retur.
Bruk gjerne emballasje som du fikk produktet i (og spar miljøet), men husk å fjerne gammel fraktetikett, slik at det ikke skaper forvirring.
Du kan bestille sending på Posten.no og levere i Post i Butikk, eller pakke bestillingen din og få hjelp med resten i Post i Butikk. Returner sammen med skjema sendes til følgende adresse:
Elitegear
Gamle Asheimvei 41, 4318 Sandnes.
Når du returnerer/bytter varen står du ansvarlig for produktet til det er overlevert til oss.
Sjekk hvor Postens nærmeste innleveringsted er her.
Vi vil behandle returen din straks den er mottatt. Takk for tålmodigheten.
Hvordan returnerer jeg?
For å returnere din bestilling, følg vår returside.
PS: Pass på at vilkår for retur oppfylles, hvis ikke tar vi ikke i mot din retur.
Hvor lang tid tar det før returen min blir behandlet?
Behandlingstiden vil varierere ut i fra valgt fraktselskap. Vi kan ikke behandle din retur før den er ankommet vårt lager.
Når vi har mottatt returen din, vil behandlingstid variere fra 3-10 dager avhengig av pågang.
PS: Fra returen er behandlet, og eventuelt godkjent kan det ta ytterlige 3-5 dager før refusjonen vises på kontoen din.
Hvis du ikke har mottatt informasjon fra oss om at returen din er behandlet, 14 virkedager fra du sendte den vennligst kontakt vår kundesupport med følgende informasjon:
- Ordrenummeret ditt.
- Ditt navn og e-postadresse.
- Sporingsnummeret.
- Bevis på porto, for eksempel en kvittering.
Vi vil da prøve å løse saken ditt så raskt og effektivt som mulig.
Kan jeg bytte produktet mitt?
Desverre tilbyr vi ikke bytte for øyeblikket. Hvis du ønsker et annet produkt, vennligst returner og plasser en ny bestilling.
Hvordan returnerer jeg en gave?
Hvis mulig, prøv å få bestillingsnummeret og navn på personen du mottok gaven fra. Følg så vår returside.
Om ikke du har mulighet til å få tak i bestillingsnummer, kontakt oss med navn til personen som har bestilt hos oss, så skal vi prøve å hjelpe deg videre.
Må jeg betale for å returnere?
Ja, kjøper må dekke retur utgifter selv.
Hvorfor er ikke returen min behandlet?
Har vi ikke mottatt din retur, er det vanskelig for oss å behandle denne.
Kontakt vår kundesupport, så skal vi prøve å løse saken. Uten portokvitteringen kan vi ikke behandle noen returforespørsler hvis returen har gått tapt under transport tilbake til vårt lager.
Betaling
Hvordan bruker jeg en rabattkode?
Har du en rabattkode? Heldig! Det er ikke ofte vi deler ut rabattkoder. Du kan bruke koden din ved utsjekk i kassen ved å skrive den inn i 'rabattkode'-delen og klikke på bruk.
Det er også verdt å merke seg at rabattkoder ikke kan brukes når betalingen er akseptert, så ikke glem å legge til rabatten før du fullfører kjøpet.
Rabattkoden min funker ikke?
Beklager å høre dette! Hvis du har fått en rabattkode og den ikke fungerer, vennligst ta kontakt med vår kundesupport som vil hjelpe deg.
Kan jeg bruke rabattkode etter jeg har bestilt?
Rabattkoder ikke kan brukes når betalingen er akseptert og bestillinger er plassert.
Ikke glem å legge til rabatten før du fullfører kjøpet.
Du kan bruke rabattkoden din ved utsjekk i kassen ved å skrive den inn i 'rabattkode'-delen og klikke på bruk.
Hvilke betalingsmetoder tilbyr dere?
Du kan bruke hvilken som helst av betalingstypene nedenfor for å betale for bestillingen din.
- Klarna
- Vipps
- Stripe (Kort)